onsdag 13. januar 2010

Korsfareren (Nidblogg)

En korsfarer jeg er - én sannhet kun jeg kjenner
Den vokter jeg med nidkjærhet, for sannheten jeg brenner!

En skyldfri sjel jeg er - og sten på sten jeg kaster
I bann jeg lyser hedenskap og alle skammens laster.

Én måte finnes kun - se, de rene og de ranke;
De praktiserer Herrens ord, i både ord og tanke.

Her råder sodomi - en farsott herjer landet!
De unge vil forherdes og forledes fra det sanne.

Med Herrens harde ord jeg slår - enhver villfaren mann
Mitt liv er bygd på lydighet, på "øye og tann for tann".

På lur de onde står - på rad ved Helvetes port
Mitt korstog vil de forpurre, for såvidt er det nå gjort.

Min trøst er dog den helligste - den rettferdiges salige byrde;
Mitt deilige martyrium, forfulgt - stadig menneskets hyrde.

Ingen kommentarer: