mandag 31. august 2009

Kortfilm, etterlysning:

På midten av 90-tallet, en mørk og stormfull helaften, viste de kortfilm på TV i mange timer. Husker ikke om det var på NRK eller TV2.
Blant annet viste de en film om en som satte foten sin fast i et hull i bakken, og det endte med forferdelse. Jeg nevner den bare for at noen kanskje skal huske tilbake, slik at jeg kanskje får tak i filmen jeg *virkelig* falt for.

Handling: En mann er ute og kjører bil og tar opp en haiker. På bilradioen hører de at en morder er på frifot, og begge mistenker hverandre sterkt. Den ene absurde situasjonen etter den andre oppstår som følge av dette. De må stoppe for å hvile, og sovner panne mot panne, slik at brillene til sjåføren 'vipper' over og havner opp-ned på haikerens hode. Når de våkner blir sjåføren fra seg fordi han ikke ser noe, mens haikeren tror han har fått noe galt med øynene.
En annen scene fra filmen: En kollisjonspute blåser seg opp sprekker rett i fleisen på sjåføren. Au...!

Er det noen snille mennesker der ute som vet noe og kan hjelpe meg med å få tak i denne filmen (kanskje hele filmkvelden?) ville jeg blitt så glad!

1 kommentar:

F-risk sa...

jeg undrer meg på om det var på NRK2.

Kontakt noen som er i styret for Kortfilmfestivalen i Grimstadhttp:
www.kortfilmfestivalen.no/

De vil nok kunne hjelpe deg videre.